درباره زاویه سازی صورت با ژل

در سال­های اخیر زاویه سازی صورت با ژل یکی از روش­های پرطرفدار پزشکی برای ایجاد زاویه استخوان فک بدون جراحی بوده است. در سال‌های گذشته، صورت‌های گرد جزو صورت‌های محبوب آسیایی بودند. اما به مرور زمان تعاریف زیبایی شناختی صورت‌های زاویه‌دار را به عنوان زیباترین فرم چهره به مردم معرفی کردند. به همین دلیل روش‌های مختلف زاویه سازی صورت، ابداع شد. زاویه سازی صورت به شیوه­های مختلف انجام می­شود که در میان آنها تزریق ژل یا فیلر از محبوبیت بالاتری برخوردار است. در این مقاله این متد را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

زاویه سازی صورت با ژل چگونه انجام می‌شود؟

در این روش در هر نقطه از صورت فیلرهای پوستی تزریق می­شود تا شکل آن تغییر کند. با استفاده از فیلر یا ژل پزشک می­تواند چانه را به شکل وی (V) دربیاورد. این روش برای انواع فرم‌های صورت می‌تواند کاربرد داشته باشد. همچنین از آنجایی که کم‌ترین میزان عوارض را دارد، تقریبا تمام افراد و بدون محدودیت می‌توانند از آن استفاده کنند. قبل از تزریق محل مورد نظر و اطراف آن به خوبی و با دقت پاک می­شود. فرایند زاویه سازی صورت با تزریق ژل بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می­برد و شما می­توانید بدون نیاز به بستری شدن به منزل بروید و مراقبت­های پس از تزریق را انجام دهید. پزشکان خبره می‌توانند فیلرها را با کم‌ترین میزان درد در جایگاه مورد نظر تزریق کنند.

باید توجه داشته باشید که زاویه سازی صورت با ژل یک روش دائمی نیست. فیلرها بعد از مدتی جذب می‌شوند و فک به حالت ابتدایی خود بر می‌گردد. این موضوع مزیت‌ها و معایبی را به همراه دارد.

ناهنجاری فک و صورت چیست

جنس ژل‌های پر کننده فک از چیست؟

 

جنس ژل‌های پر کننده فک

مواد اولیه‌ای که در ساخت فیلرها به کار می‌روند، متفاوت هستند. افرادی که از ژل­هایی با ترکیب اسید هیالورونیک و کلسیم استفاده کرده‌اند، میزان رضایت بالاتری نسبت به دیگران دارند. چرا که این مواد در بدن انسان هم یافت می­شوند و با آن سازگاری بیشتری دارند. هیالورونیک ماده­ای طبیعی است که در مناطقی مانند مفصل­ها، پوست و چشم وجود دارد و می­تواند تقریبا ۱۰۰ برابر وزن خود آب نگه دارد.

مزایای زاویه سازی صورت با ژل چیست؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از این روش، ایجاد خط فک و زیبایی بیشتر چهره است. اما تزریق ژل مزیت‌های دیگری نیز برای زیبایی ظاهری شما دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • باعث کم­رنگ شدن خطوط کنار لب می­شود
  • میتواند چانه را کانتور کند.
  • علاوه بر فک، فرم چانه را نیز بهتر می‌کند.
  • زوایا و نسبت­های صورت را اصلاح می­کند.
  • چانه پس­رفته را اصلاح می­کند

همانطور که گفته شد، تزریق ژل یک روش موقتی است. مزیت این موضوع آن است که در صورت عدم رضایت فرد از ظاهر جدیدش، بعد از مدتی ژل‌ها جذب می‌شوند و ظاهر ابتدایی باز می‌گردد. عیب آن نیز دقیقا همین است! اگر فردی از ظاهر فک زاویه دار خود رضایت داشته باشد، نمی‌تواند آن را به صورت دائمی نگه دارد و نیاز به تمدید دارد. جراحی بهترین روش زاویه سازی فک به صورت دائمی است.

عوارض جراحی فک و ریسک های مربوط به آن

آیا در زاویه سازی صورت با ژل میتوان تقارن صورت را هم درست کرد؟

برای پیدا کردن بهترین جراح فک در تهران باید به سوابق پزشکان و اعمال جراحی قبلی که انجام داده اند، توجه کرده و مهارت پزشک در زاویه دار کردن فک را دنبال نمایید. بدیهی است که این عمل جراحی به جز دانش پزشکی، به مهارت و تجربه کافی نیاز دارد و مهارت پزشک جراح و متخصص زیبایی در ایجاد زاویه دلخواه و فرم بخشیدن به فک، فوق العاده تعیین کننده خواهد بود.

مراقبت¬های بعد از زاویه سازی صورت با ژل چیست؟

افرادی که از این متد استفاده می‌کنند، معمولا عارضه‌ای را تجربه نخواهند کرد. البته در روزهای ابتدایی بعد از تزریق ممکن است احساس کنید ماده‌ای اضافه در فک شما وجود دارد که این موضوع طبیعی است. اما در صورت احساس درد یا کبودی صورت، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • به مدت دو روز روی روی محل تزریق شده کمپرس یخ قرار دهید.
  • به صورت صاف بخوابید و زیر سر خود بالشی کمی بلندتر از آنچه همیشه قرار می‌دهید، بگذارید.
  • سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و از استرس و هیجان به دور باشید.
  • آنتی بیوتیک‌ها را مطابق با دستور پزشک مصرف کنید.
  • در صورت مشاهده تورم غیر طبیعی و سایر علائم غیر معمول پزشک خود را در جریان قرار دهید.

آنچه باید در مورد جراحی فک و مراقبت های بعد از آن بدانید

جمع¬بندی

زاویه سازی صورت با ژل یکی از شیوه­های پزشکی برای ایجاد زاویه فک و افزایش جذابیت آن است. زاویه سازی می­تواند با روش­های دیگر مانند استفاده از نخ و کانتر نیز انجام شود، ولی تزریق ژل جزو کاربردی‌ترین متدهاست.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان با انواع روش‌های زاویه سازی فک و صورت آشنایی دارند و می‌توانند آن‌ها را برای شما انجام دهند. دکتر سزاوار همچنین می‌توانند اقدامات جانبی برای سایر اجزای صورت شما را انجام دهند و در نهایت چهره‌ای مطابق با خواست خودتان ایجاد کنند. در صورتی که سوالی در مورد زوایه سازی فک و صورت با ژل دارید یا قصد رزرو نوبت ویزیت دکتر سزاوار را دارید، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت ایشان اقدام کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بهترین جراح فک، صورت و زیبایی تهران

مقالات مرتبط

گن بوکال فت چیست

گن بوکال فت چیست؟

عمل بوکال فت یکی از جراحی‌های زیبایی صورت محسوب می‌شود که در طول این جراحی چربی بین استخوان گونه و فک برداشته و صورت فرم

عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان

ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان از سال 2000 میلادی به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از روش‌های کاشت

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب چیست؟

افزایش سن یا وزن ممکن است باعث ایجاد یکی از اصطلاحات پرکاربرد در زمینه زیبایی چهره یعنی “غبغب” شود. این وضعیت معمولاً ناشی از افتادگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *