جراحی بینی گوشتی

جراحی  بینی یکی از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی است که افراد برای بهبود  و افزایش زیبایی چهره خود انجام می دهند. شکل و ظاهر بینی افراد متفاوت است، برخی افراد دارای  بینی گوشتی و برخی نیز دارای بینی استخوانی هستند. این جراحی با اهداف گوناگونی زیبایی و درمانی بر اساس نوع بینی افراد انجام می شود. در این مقاله سعی شده تا تمام نکات مربوط به جراحی بینی گوشتی مورد بررسی قرار گیرد. پس اگر در این باره بیشتر می خواهید بدانید با ادامه مقاله زیر همراه باشید.

 

جراحی-بینی-گوشتی-چگونه-انجام-می-شود

 

شکل ظاهری بینی گوشتی چگونه است؟

 

این شکل از بینی در مردان بیشتر شایع است. بینی گوشتی دارای پوست ضخیم، غدد چربی همراه با منافذ باز روی پوست است. بخش تحتانی این نوع بینی پهن تر بوده، ضخامت و طول پره های بینی نیز بیشتر است. از همین رو عناصر زیبایی بینی مانند خطوط موازی روی بینی و پره های آن به خوبی نمایان نمی شوند. از طرفی این نوع ساختار باعث شده تا غضروف های بینی ضعیف شوند. در موارد خاص افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوند. از همین رو اقدام به جراحی می نمایند.

جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

 

جراحی بینی باید توسط یک متخصص جراحی پلاستیک که در زمینه جراحی ترمیمی نیز تخصص دارد، انجام شود تا بینی بیمار پس از جراحی به ظاهری متعادل و طبیعی برسد. یک جراح حرفه‌ای باید تناسب بینی با دیگر اجزای صورت را هنگام عمل مدنظر قرار دهد. در جراحی بینی گوشتی پزشک اغلب بخشی از بافت غضروفی بینی را خارج می کند و آن را به قسمت دیگر منتقل می کند. در واقع بافت در یک قسمت کاهش و در قسمت دیگر افزایش می یابد. از این طریق یک پایه غضروفی خوب در بینی گوشتی ساخته می شود، زیرا میزان غضروف در این نوع بینی کمتر است. همچنین گاهی اوقات ممکن است در شکل دهی بینی از پیوند غضروف گوش استفاده شود که این یک روش جراحی  دشوار است.

 

نکات مهم درباره جراحی بینی گوشتی

 

  • افزودن یا حذف بافت در حین جراحی بینی گوشتی باعث بازگشت شکل بینی به حالت قبل از عمل نمی شود، اما اگر شکل دهی پایه غضروف یا تقویت آن به درستی انجام نشود، پوست بینی و بافت های نرم زیرین که دارای چربی و غدد هستند به مرور تغییر شکل داده و کوچک می شوند.
  • گاهی وجود بافت اضافی منجر به تغییر شکل نوک بینی نیز خواهد شد.
  • مدت تورم بعد از عمل در بینی های گوشتی بیشتر است که این احتمال فیبروز را نیز افزایش می دهد، اما در صورت مهارت جراح، مراقبت و نگهداری طولانی مدت چسب های بینی، می توان از بروز  این مشکل جلوگیری کرد.
  • جراحان توصیه می کنند، افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، جراحی بینی معمولی را انجام دهند، زیرا در جراحی های بینی فانتزی به دلیل ضخامت پوست، ممکن است فرد به نتیجه دلخواه نرسد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • استفاده مکرر از کمپرس سرد به مدت 48 ساعت برای کاهش عوارض بعد از جراحی بینی گوشتی مانند کبودی و ترشح خون
  • پرهیز از خوردن غذاهای سفت و ادویه دار برای جلوگیری از جابجایی فک و صورت
  • دوری از تمرینات ورزشی سنگین

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بهترین جراح فک، صورت و زیبایی تهران

مقالات مرتبط

عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان

ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان از سال 2000 میلادی به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از روش‌های کاشت

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب چیست؟

افزایش سن یا وزن ممکن است باعث ایجاد یکی از اصطلاحات پرکاربرد در زمینه زیبایی چهره یعنی “غبغب” شود. این وضعیت معمولاً ناشی از افتادگی

جراحی پلک

جراحی پلک، یک عمل زیبایی است که با استفاده از آن به برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافه آن می

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *