رینوپلاستی بینی گوشتی

معمولا افرادی که بینی گوشتی دارند، احساس می‌کنند بیش از اندازه بزرگ است و به دنبال راهی برای اصلاح فرم آن هستند. رینوپلاستی بینی گوشتی و بزرگ بهترین راهی است که می‌توان برای ایجاد فرم دلخواه انجام داد. البته این اصلاحات باید به گونه‌ای انجام شود که بینی جدید با سایر اجزای صورت، هماهنگ باشد.

شاید در گذشته بینی کوچک تنها هدف جراحی زیبایی بینی بود. اما امروزه ملاک ایجاد تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت و از بین بردن ایرادهای این عضو است. بنابراین پزشکان با دقت و حساسیت بیشتری باید این عمل را انجام دهند. بیماران نیز باید در انتخاب پزشک حساسیت داشته باشند تا بتوانند بهترین نتیجه را به دست آورند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل درباره رینوپلاستی بینی گوشتی توضیح دهیم.

رینو پلاستی چیست؟

همانطور که می دانید بینی بیشتر از هر عضو صورت، در دید مستقیم افراد قرار دارد از این رو خوش فرم بودن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد، به همین سبب امروزه خانم ها و آقایان زیادی برای بهتر شدن زیبایی چهره شان، اقدام به جراحی بینی می کنند. شایان ذکر است بگوییم جراحی زیبایی بینی روش های مختلفی دارد، اما یک‌ نمونه از بهترین و کاربردی ترین این روش ها رینوپلاستی می باشد.

رینو پلاستی از دو کلمه رینو به معنی بینی و پلاستی به معنی زیباتر کردن یا اصلاح کردن گرفته شده است، در این روش غضروف ، استخوان داخل بینی و دیواره های کناری بینی را صاف می کنند تا از گرفتگی بینی جلوگیری شود و تنفس راحتی داشته باشید. همچنین این نوع روش جراحی متقاضیان زیادی را مجذوب خود کرده و در آن  میزان سن و جنسیت افراد ملاک نیست. به علاوه این روش جراحی‌ تمامی ویژگی هایی که بینی شما برای زیبا شدن به آن نیاز دارد را حفظ می کند‌.

مشکلات و عیوبی که در ظاهر بینی هر فردی وجود دارد،‌ گاهی در اثر شکستگی، ضربات محکم و یا به صورت مادرزادی بوجود می آید. از مزایای رینوپلاستی این است که تمام این مشکلات را به طور کامل برطرف می کند.

تغییرات ظاهری بعد از رینو پلاستی در بینی

بعد از انجام رینو پلاستی تفاوت زیادی در اندازه بینی ایجاد می شود، همچنین تغییرات ویژه و قابل مشاهده ای هم در زاویه آن به وجود می آید. از دیگر تغییراتی که بعد از انجام رینو پلاستی در فرد ایجاد می شود، رفع تمام برآمدگی های موجود در بینی شخص است. تغییر میزان سربالا بودن نوک بینی شخص با توجه به سلیقه خود او انجام می شود و باریک شدن بینی نیز از دیگر تغییرات ظاهری بعد از انجام این عمل جراحی زیبایی بینی است.

رینوپلاستی بینی گوشتی چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت؟

بینی‌های گوشتی معمولا اسکلت ظریفی دارند. به همین دلیل احتمال دارد به همراه پیوند غضروف انجام شوند. در گذشته عمل بینی تنها با تغییر در غضروف انجام می‌شد و جراحان عملا کاری برای حذف پوست اضافه بینی انجام نمی‌دادند. به همین دلیل بینی افراد فرم دلخواه را به دست نمی‌آورد. به همین دلیل مردم بر این باور  بودند که جراحی بینی گوشتی تأثیر ندارد و نه تنها فرم آن را اصلاح نمی‌کند؛ بلکه ممکن است نتایج بدتری هم به دنبال داشته باشد.

اما در روش‌های امروزی رینوپلاستی بینی گوشتی، هم غضروف‌ها و استخوان‌ها تقویت می‌شوند و هم پوست اضافه بینی از بین می‌رود. به همین دلیل بینی با فرم طبیعی کوچک‌تر می‌شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم امروزه باور اینکه رینوپلاستی برای بینی گوشتی تأثیری ندارد، کاملا اشتباه است. این روش جراحی در حال حاضر می‌تواند بینی هر فردی را به فرم دلخواهش در آورد.

خصوصیات بینی گوشتی

بی‌شک، درک جامع آناتومی بینی اولین گام برای انجام جراحی موفقیت‌آمیز است. به طور کلی بینی هر فرد از نظر فیزیکی، ظاهری و همچنین ژنتیک متفاوت بوده و افراد بسته به ژن اقوام خود فرم بینی متفاوتی دارند. هر فرم دماغ دارای ویژگی‌ها و آناتومی مختلفی است. بینی‌های گوشتی نیز دارای خصوصیات و ویژگی‌های نسبتا یکسانی هستند که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • وجود منافذ باز بسیار زیاد روی پوست
  • ضخامت پوست بینی
  • ترشح زیاد غدد چربی
  • سوراخ‌های بینی نامتقارن و بزرگ (به گونه‌ای که در برخی افراد برجستگی نوک بینی بسیار زیاد خواهد بود.)
  • پره‌های دایره‌ای شکل و بزرگ
  • وجود تعداد زیادی غضروف ضعیف و کوچک

یکی از خصوصیات مهم بینی گوشتی که در هنگام عمل بینی باید مورد توجه قرار بگیرد، ارتفاع زیاد پره‌های بینی از قسمت‌های کناری نسبت به بینی استخوانی است. در اکثر این مدل بینی، نوک دماغ به سمت پایین حالت افتادگی دارد. گویی نوک بینی را به سمت پایین کشیده‌اند. عرض بینی گوشتی نسبت به بینی‌های طبیعی بیشتر بوده و بر خلاف بینی استخوانی نمی‌توان خطوط را در نواحی مختلف مانند پره‌ها کاملا مشاهده کرد.

معمولا افرادی که دارای بینی‌های گوشتی هستند، بیشتر از سایرین دچار جوش و آکنه می‌شوند. شاید بپرسید چرا؟ زیرا غدد چربی روی پوست بینی در این افراد به نسبت افراد معمولی فعالیت بیشتری دارد. وجود گوشت اضافه روی بینی در برخی افراد شایع است. داشتن بینی گوشتی به ویژگی‌های ژنتیکی و ارث برمی‌گردد. اما با این وجود گاهی تروما یا آسیب بینی نیز ممکن است به مرور زمان موجب پهن‌تر شدن و بزرگ‌تر شدن بینی شود.

کدام روش برای رینوپلاستی بینی گوشتی مناسب‌تر است؟

بهترین روش برای جراحی زیبایی این نوع بینی‌ها رینوپلاستی به روش باز است. چرا که جراح باید تغییرات بسیاری ایجاد کند و بخشی از بینی را حذف کند. برای این کار لازم است به استخوان بینی و غضروف‌های آن دسترسی کامل داشته باشد. جراح در عین حال باید دقت داشته باشد که اثری از جای زخم روی بینی بیمار باقی نماند. البته در برخی موارد جراح به دلیل شرایط خاص بیمار و تشخیص خودش، روش جراحی بسته را برای رینوپلاستی بینی‌های گوشتی به کار می‌برد. به همین دلیل بهترین روش برای جراحی بینی گوشتی ممکن است در هر فرد متفاوت باشد.

روش-جراحی-بینی-گوشتی

از طرفی در رینوپلاستی بینی گوشتی، جراح باید بخشی از چربی‌های موجود در نوک بینی بیمار را نیز بردارد. انتخاب میزان مناسب چربی برای برداشتن اهمیت بسیاری دارد. چون اگر کم برداشته شود، نتیجه‌ای در جراحی بینی بیمار حاصل نمی‌شود. در مقابل اگر زیاد برداشته شود، هم ظاهر زیبایی برای بینی ایجاد نمی‌کند و هم ممکن است در خونرسانی به نوک بینی اختلال ایجاد شود.

 

نکاتی که باید درباره رینوپلاستی بینی گوشتی بدانید

  • بهترین مدل برای اصلاح فرم بینی گوشتی، فرم طبیعی است. تبدیل بینی گوشتی به بینی عروسکی هم ممکن است با اجزای صورت فرد هماهنگ نباشد و هم اینکه به دلیل وجود غضروف ضعیف، برگشت پیدا کند.
  • اگر تمام تغییرات رینوپلاستی بینی گوشتی روی غضروف آن انجام شود، این بخش ضعیف‌تر خواهد شد و به همین دلیل احتمال بازگشت فرم قبلی وجود دارد.
  • بیمارانی که بینی گوشتی دارند، بهتر است بعد از عمل مدت بیشتری از چسب استفاده کنند تا بینی آن‌ها فرم مناسب را به خود بگیرد.
  • جراحی بینی گوشتی به جنسیت ارتباطی ندارد. هم آقایان و هم خانم‌ها متقاضی این عمل هستند.
  • برخی از افراد تصور می‌کنند بعد از عمل به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند. علت این موضوع تورم بینی است. بعد از جراحی باز بینی تورم زیادی خواهد داشت و از بین رفتن این ورم ممکن تا یک سال هم طول بکشد. به همین دلیل بیماران تصور می‌کنند بینی آن‌ها کوچک نشده و فرم ناخوشایندی پیدا کرده است. اما بعد از گذشت زمان، متوجه تغییرات مثبت می‌شوند.

اقدامات مورد نیاز برای جراحی بینی گوشتی

روند رینوپلاستی بینی گوشتی تفاوت چندانی با جراحی سایر انواع بینی ندارد. اما برای اینکه با روند درمان آشنا باشید، در ادامه اقداماتی که در مراحل مختلف درمان باید انجام شوند را بیان می‌کنیم.

اقدامات مورد نیاز پیش از رینوپلاستی بینی گوشتی

  • پیش از جراحی بیمار باید ناشتا باشد. چرا که جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون باید از دو هفته قبل از جراحی قطع شود. البته باید این کار را باید تحت نظر پزشک متخصص مرتبط انجام دهید.
  • مصرف الکل و
    دخانیات از دو هفته پیش از عمل باید متوقف شود.
  • درباره پزشک از روند درما
  • نه سوال کنید تا بتوانید در روز عمل پیش زمینه‌های مورد نیاز را فراهم کنید.

اقدامات-مورد-نیاز-برای-جراحی-بینی-گوشتی

حین عمل جراحی

 

  • پزشک بیهوشی داروهای مورد نیاز برای بیهوشی عمومی را به بیمار می‌دهد و او را می‌خواباند.
  • جراح رینوپلاستی بینی گوشتی را با توجه به روش باز یا بسته، که از قبل تعیین شده است، آغاز می‌کند.
  • یکی از شیوه‌های تقویت غضروف بینی گوشتی آورد غضروف میانی به نوک بینی است. در این صورت نوک بینی بیمار حالت مناسبی پیدا می‌کند.
  • پزشک بعد از فرم دادن به استخوان بینی، چربی‌های اضافه را برمی‌دارد.
  • در نهایت زخم‌های ایجاد شده باید به شکل کاملا حرفه‌ای بخیه بخورند تا اثری از زخم باقی نماند. برای زخم‌های داخلی معمولا
  • از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌کنند. اما بخیه‌های زخم‌های خارجی به گونه‌ای هستند که بعد از چند روز باید کشیده شوند.

بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی

  • نیازی نیست بیمار مدت زیادی در بیمارستان بستری شود. اما بهتر است دو الی سه روز را در خانه تنها نماند.
  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی توصیه می‌شود.
  • در صورتی که بیمار نشانه‌های غیر طبیعی مانند خونریزی شدید، درد شدید، تهوع، تب و… را تجربه کرد، باید حتما از پزشک کمک بگیرد.
  • بهتر است بیمار تا یک الی دو هفته بعد از جراحی از غذاهای نرمی که نیاز چندانی به جویدن ندارند، استفاده کند.
  • هنگام خواب باید از دو بالش استفاده کرد تا زیر سر بلند باشد. خوابیدن به حالت طاق باز بهترین شیوه خواب بعد از جراحی بینی است.
  • انجام فعالیت‌های سنگین حداقل تا ۶ ماه بعد از جراحی بینی ممنوع است. اما افراد بعد از ۳ الی ۵ روز می‌توانند به محل کار خود بازگردند.

بعد-از-رینوپلاستی-بینی-گوشتی

پزشک ممکن است باتوجه به شرایط هر شخص توصیه‌های منحصر به فردی برای مراقبت‌های بعد از عمل او داشته باشد. بنابراین لازم است به هر آنچه پزشک توصیه کرده است عمل کنید.

تفاوت بین رینوپلاستی بینی و عمل بینی

لازم است بدانید بین رینو پلاستی بینی و عمل بینی تفاوت هایی وجود دارد و هیچ کدام از‌کارهایی که در رینو پلاستی انجام می شود در عمل بینی صورت نمی گیرد، در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

با رینوپلاستی:

  1. هر‌گونه فرو رفتگی و یا قوزی که در بینی وجود داشته باشید کاملا از بین می رود.
  2. پره های بینی شما کوچک شود که این امر در نهایت سوراخ های بینی شما را کوچک تر نشان می دهد.
  3. می توانید با توجه به سلیقه خود، ارتفاع نوک بینی خود را بالاتر یا پایین تر ببرید و تغییرات ویژه ای را در چهره ی خود ایجاد کنید.
  4. امکان تغییر زاویه میان بینی و لب شما وجود دارد.
  5. در این روش کم کردن عرض بینی امکان پذیر است.

در عمل جراحی بینی:

  1. شکستگی که می تواند در اثر تصادف یا ضربه خوردن ایجاد شده باشد، برطرف می شود.
  2. انحراف بینی تان از بین می رود که منشا آن می تواند تصادف یا ژنتیک باشد.
  3. منجر به کوچک شدن شاخک های بینی شما می شود.
  4. پولیپ بینی شما کاملا از بین می رود.

خطرات جراحی رینو پلاستی

  • ممکن است دچار خونریزی از ناحیه شوید
  • تنفس تان تا چند روز سخت می شود
  • احتمال ایجاد بی حسی طولانی مدت در اطراف بینی یا داخل آن وجود دارد
  • در صورتیکه به جراح غیرمتخصص مراجهخ کنید امکان دارد از لحاظ ظاهری بینی شما نامتقارن به نظر برسد
  • ممکن است درد یا تغییر رنگ طولانی مدت را در بینی و اطراف آن تجربه کنید
  • در صورتیکه در کلینیک معتبری انجام نگیرید، احتمال برجا ماندن زخم های متعدد اطراف بینی بعد از عمل رینوپلاستی وجود دارد.

در صورت مراجعه به جراحان پلاستیک حاذق با تجربه، احتمال ایجاد موارد گفته شده تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. دکتر سزاوار یکی از متخصصین جراحی زیبایی بینی با سابقه ای طولانی در زمینه جراحی رینوپلاستی است که می تواند با کمترین عوارض جانبی این عمل جراحی را برای شما انجام دهد.

آیا عمل جراحی بینی گوشتی با لیزر امکان‌پذیر است؟

آیا از لیزر می‌توان برای جراحی بینی‌های گوشتی استفاده کرد؟ بسیاری از افرادی که همیشه استرس جراحی دارند این سوال را در اولین جلسه مشاوره از پزشک خود می‌پرسند. عمل بینی گوشتی یک جراحی رایج است. اما با این وجود می‌تواند خطرات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشد. به همین منظور کاندیدای جراحی بینی گوشتی می‌توانند از روش‌های کم تهاجم‌تر مانند لیزر استفاده کنند. به همین منظور در صورت مراجعه به مطب پزشک با او درباره روش‌های درمانی مختلف مشورت کنید.

عمل زیبایی بینی گوشتی با لیزر یکی از روش‌های کم تهاجمی است که امروزه مورد توجه پزشکان و بسیاری از بیماران قرار گرفته است. اما آیا می‌توان بینی گوشتی را از طریق لیزر جراحی یا ترمیم کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عمل زیبایی بینی از طریق لیزر فقط برای رفع مشکلات سطحی پوست بینی مفید است. در حقیقت لیزر با تاباندن پرتو نور موجب می‌شود تا لکه‌های روی پوست بینی کمرنگ و منافذ بهبود یابد. در واقع لیزردرمانی به رفع مشکلات عمده بینی مانند حذف پولیپ، پیوند غضروف و… هیچ کمکی نمی‌کند. البته شاید با پیشرفته‌تر شدن ابزارها در دنیای مدرن این امکان در آینده وجود داشته باشد اما در حال حاضر تاثیرگذار نیست.

با بهره از روش جدید جراحی بینی گوشتی با لیزر تنها می‌توان مشکلات سطح پوست مانند آکنه، جای جوش و قرمزی را درمان نمود و موجب تقویت کلاژن پوست شد. با تابیدن اشعه نور لیزر روی سطح پوست کلاژن‌های آسیب‌دیده از بین می‌روند و سلول‌های پوستی شروع به تولید کلاژن می‌کنند. علاوه بر همه این موارد لیزر می‌تواند تولید الاستین و ملانین پوست را نیز افزایش دهد.

به طور کلی امروزه لیزر توانسته در حوزه‌های مختلف علم پزشکی وارد شود و تغییرات شگرفی را ایجاد کند. بسیاری از پزشکان با بهره از این فناوری در اتاق عمل می‌توانند برخی از بیماری‌ها را درمان کنند. اما این فناوری در حال حاضر در مورد جراحی بینی کاربرد بسیار مفید و کاربردی ندارد.

کلام آخر

همانطور که گفتیم رینوپلاستی بینی گوشتی در گذشته نتایج دلخواه را برای بیماران ایجاد نمی‌کرد. در حال حاضر هم اگر فردی که جراحی را انجام می‌دهد، باتجربه و متخصص نباشد، احتمال بازگشت بیشتر خواهد بود. به همین دلیل لازم است که در انتخاب جراح دقت زیادی داشته باشید تا هم از نظر ظاهری به نتیجه دلخواه خود برسید و هم از نظر تنفسی و سلامت با عوارض رینوپلاستی مواجه نشوید.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه جراحی زیبایی بینی فعالیت می‌کنند و نمونه کارهای بسیاری در رینوپلاستی بینی گوشتی دارند. به همین دلیل می‌توانند با جزئیات کامل فرم دلخواه شما را برای بینی ایجاد کند. برای رزرو زمان مشاوره به صورت آنلاین یا حضوری می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت اقدام کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بهترین جراح فک، صورت و زیبایی تهران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *