فین کردن بعد از جراحی رینوپلاستی

اغلب یک بینی جدید مترادف با یک زندگی جدید می شود چرا که ظاهر یک فرد را به شدت تغییر می دهد و ویژگی های صورت را تا حد امکان هماهنگ می کند. بنابراین، رینوپلاستی با اعمال تغییر در شکل، طول، اندازه بینی، در رتبه دوم محبوبیت در بین جراحی های پلاستیک قرار دارد. عمل رینوپلاستی عوارض زیادی ندارد اما افراد معمولا بعد از عمل تا مدت محدودی با چالش های خاصی از جمله فین کردن بعد عمل رینوپلاستی دچار مشکل شوند. در اینصورت می توانند با مراجعه به متخصص رینوپلاستی با استفاده از روش های کاربردی، درست ترین روش را به کارگیرد. موفقیت در عمل جراحی فقط به جراح بستگی ندارد. دوره بهبودی نقش مهمی ایفا می کند، زمانی لازم است تا فرد حتما از توصیه های یک متخصص پیروی کند تا به‌طور کامل بهبودی خود را بدست آورد.

مدت زمان جراحی بستگی به حجم دارد. عمل معمولاً 1-2 ساعت طول می کشد. در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی در مورد سوال رایج زیبادر مورد رایج ترین چالش بعد عمل بینی یعنی فین کردن بعد عمل زیبایی بینی بپردازیم. در صورت فین کردن بعد عمل رینوپلاستی کدام تکنیک برای شما مناسب است؟ توصیه می شود حتما قبل از انجام عمل رینوپلاستی با متخصص در مورد عوارض و مشکلات احتمالی بعد از عمل رینوپلاستی مشورت کنید.

مراقبت های مربوطه بعد از رینوپلاستی

دوره نقاهت بعد رینوپلاستی در حفظ فرم زیبای بینی عمل شده نقش مهمی دارد، با توجه به اینکه در این جراحی از نخ های زیبایی با جذب خود به خودی استفاده می شود نیاز به برداشتن بخیه نیست اما باید به نکاتی بعد عمل دقت داشته باشید :

  •  در هنگام فین کردن بعد عمل رینوپلاستی، مجرای بینی باید با سواب های پنبه ای استریل از لخته های انباشته شده با دقت تمیز شود.
  •  ناحیه عمل شده را با محلول کلرهگزیدین یا سایر ضد عفونی کننده ها درمان کنید تا از عفونت غشای مخاطی جلوگیری کنید.

هدف از شستشوی بینی

بعد از جراحی بینی حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد تا غشای مخاطی بازسازی شود و در بازسازی غشاهای مخاطی اختلال ایجاد می کند.
شستن حفره بینی توسط بیمار پس از جراحی باعث تمیزی محیط بینی و ارتقای بازسازی غشاهای مخاطی می شود.

 

هدف از شستشوی بینی

 

چگونه بعد از جراحی رینوپلاستی، بینی را تمییز کنیم؟

 

در برخی موارد (به صورت انفرادی) توصیه می کنم که بیماران بعد از جراحی بینی خود را تمیز کنند. چگونه انجامش بدهیم؟ محلول ضعیف نمک دریا برای دستکاری مناسب است. می توانید آن را خودتان در خانه درست کنید یا در داروخانه بخرید.
لازم است بینی عمل شده تا حد امکان با دقت و دقت تمیز شود. اکنون در مورد تکنیک به صورت مرحله ای صحبت می گردد:

  • سر خود را روی سینک به پهلو خم کنید،
  • در حین دم، نفس خود را حبس کنید و چندین بار محلول را تزریق کنید (اول در یک سوراخ بینی، سپس در سوراخ دوم)
  • به آرامی هوا را بیرون بیاورید، انگار که بینی خود را باد می کنید.

فواید شستشوی بینی پاک کننده چیست؟

 

  •  تورم و خطر التهاب را کاهش می دهد
  •  پاکسازی طبیعی مخاط بینی رخ می دهد
  •  ایمنی را بهبود می بخشد

یکی دیگر از سوالات رایج در مورد مدت توانبخشی بعد عمل است : مراحل دوره بهبودی
رینوپلاستی شامل توانبخشی طولانی مدت نیست. به طور کلی، دوره نقاهت 2-3 هفته طول می کشد. بهتر است در صورت بروز مشکل بعد از فین کردن در دوره نقاهت عمل رینوپلاستی بیمار به پزشک متخصص زیبایی خود مراجعه کند.

رینوپلاستی چیست

بلافاصله پس از جراحی عمل رینوپلاستی

پس از عمل، بیمار به مدت یک روز تحت نظر جراح و کادر پزشکی می باشد. در چند ساعت اول پس از جراحی بینی، ممکن است احساسات زیر را تجربه کند: خواب آلودگی، ضعف، بی تفاوتی. همه اینها به سرعت می گذرد. بر اساس تمرین، پس از 3-4 ساعت، بیماران به تنهایی راه می روند و غذا می خورند.
روز بعد، با دریافت تمام توصیه های یک متخصص، می تواند به خانه برود. دیگر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. جراحی بینی دارای مراحل بهبودی زیر است:

  • اولین مرحله اولیه: 0-7 روز

بینی عمل شده با یک آتل مخصوص ثابت می شود که از جابجایی استخوان ها جلوگیری می کند. شکل آن شبیه پروانه است. این برای تثبیت نتیجه مهم است، زیرا حتی کوچکترین آسیب می تواند تأثیر منفی داشته باشد. طبیعتاً باید به لانگت عادت کنید. تا حد امکان راحت است، اما در ابتدا می تواند باعث ناراحتی (فشردگی، سنگینی، مشکل در تنفس) شود. در 3-7 روز اول، تورم، احساس بی حسی (بینی و لب بالایی) و کبودی پوست ممکن است ظاهر شود. کم کم خواهند گذشت. تمام ناراحتی ها به راحتی با مسکن ها از بین می روند.
در این دوران برای کاهش فین کردن بعد عمل رینوپلاستی و همچنین مراقبت از خود (وزنه بلند نکنید، خم نشوید) توصیه می شود به پشت بخوابید. علاوه بر این، باید از آرایش کردن خودداری کنید.

  • مرحله دوم: 7 روز تا 2 هفته

در این دوره، تورم کاهش می یابد، کبودی ها ناپدید می شوند. یعنی آثار قابل مشاهده از عملیات ناپدید می شود. شما می توانید به سر کار بروید، اما محدودیت هایی برای انجام ورزش، بازدید از سونا، حمام، استخر وجود دارد. حداکثر یک ماه پس از عمل می توانید به فعالیت های ورزشی باز گردید. بازدید از سونا، حمام، استخر باید پس از 1.5 ماه از سر گرفته شود.

  • مرحله سوم: 1 ماه

بیمار می تواند نتیجه اولیه عمل را پس از 1 ماه ارزیابی کند. در اغلب موارد، یک ماه پس از عمل، مراجعه به جراح برنامه ریزی شده است. معمولاً در این زمان شخص از قبل عالی به نظر می رسد، هیچ اثری از عمل وجود ندارد. با تمرکز بر احساسات خود، می توانید ورزش را از سر بگیرید.

  • دوره نقاهت دیرهنگام: 6 ماه – 1 سال

بینی در 6 تا 8 ماه شکل شفاف تری به خود می گیرد. نتیجه نهایی جراحی بینی بعد از 1 سال است. بهبودی پس از جراحی بینی نیز از همین الگو پیروی می کند.

 

بلافاصله پس از جراحی عمل رینوپلاستی

نکته مهم
بلافاصله پس از عمل و در چند روز آینده ممکن است کمی آبریزش بینی با خون وجود داشته باشد شما نباید بینی خود را عطسه کنید یا فشار دهید، فقط یک یا دو هفته با کمپرس کاغذی بینی خود را پاک کنید. تورم داخل و اطراف بینی و کبودی دور چشم طبیعی است. از آنجایی که ورم در صبح در بیشترین حالت خود قرار دارد توصیه می شود چند شب اول با ارتفاع وارونه بخوابید و کبودی ها نیز پس از یک یا دو هفته از بین می روند.

چکیده متن

عمل رینوپلاستی ظاهر فرد را به شدت تغییر می‌ دهد و افراد زیادی در چند دهه اخیر به عمل رینوپلاسی تمایل پیدا کرده اند. این عمل در رتبه دوم محبوبیت در بین جراحی های پلاستیک قرار دارد. اغلب عمل رینوپلاسی هیچ گونه عوارضی از خود به جای نمی گذارد اما گاه ممکن است بعضی از افراد به مدت یک یا دو هفته در مورد فین کردن بعد عمل دچار سختی شوند. در این صورت به شدت توصیه می شود که به متخصص رینوپلاستی مراجعه شود. همانطور که اشاره شد نیمی از موفقیت عمل رینوپلاستی به جراح و نیمه دیگر به مراقبتهای بعد از عمل بستگی دارد.

جهت انجام مشاوره عمل بینی به مطب دکتر مهدی سزاوار جراح فک دهان و صورت در تهران مراجعه نمایید.

منبع:

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بهترین جراح فک، صورت و زیبایی تهران

مقالات مرتبط

گن بوکال فت چیست

گن بوکال فت چیست؟

عمل بوکال فت یکی از جراحی‌های زیبایی صورت محسوب می‌شود که در طول این جراحی چربی بین استخوان گونه و فک برداشته و صورت فرم

عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان

ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان از سال 2000 میلادی به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از روش‌های کاشت

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب چیست؟

افزایش سن یا وزن ممکن است باعث ایجاد یکی از اصطلاحات پرکاربرد در زمینه زیبایی چهره یعنی “غبغب” شود. این وضعیت معمولاً ناشی از افتادگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *