همه چیز درباره ورم بینی بعد از جراحی بینی

راه های کاهش ورم بینی بعد از جراحی بینی

تورم بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. پس از جراحی علاوه بر تورم باید انتظار کبودی را هم داشته باشید. کبودی ها در ابتدا به رنگ آبی تیره یا حتی سیاه هستند سپس حدود یک هفته پس از عمل به رنگ زرد در می آیند و به تدریج محو می‌شوند. هر گونه کبودی پس از عمل باید در عرض دو هفته بهبود یابد.
تورم بعد از عمل در چند روز اول پس از جراحی بینی در بدترین حالت خود خواهد بود، اما این موضوع نیز باید ظرف یک هفته پس از جراحی کاهش یابد. تورم ها باید در عرض شش هفته به طور کامل بهبود یابد و در این زمان است که شکل بینی جدید شما مشخص می شود.

جراحی بینی چه مشکلاتی را اصلاح می کند؟

رینوپلاستی عملی است که می تواند ظاهر شما را متحول کند و تنفس شما را بهبود بخشد. بسته به اهداف زیبایی شناختی و فیزیولوژیکی شما، ممکن است شامل یک یا چند تکنیک زیر باشد:

  •  برداشتن قوز بینی
  •  تغییر شکل نوک بینی
  •  تغییر شکل، تغییر اندازه، یا تغییر موقعیت سوراخ های بینی
  •  صاف کردن پل بینی
  •  افزایش یا کاهش اندازه و برآمدگی بینی
  •  باز کردن مجاری بینی

چرا بعد از جراحی دچار تورم می شوید؟

تورم در محل جراحی شایع است و جراحی بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که رینوپلاستی یک جراحی تهاجمی است، تورم بعد از عمل یک پاسخ طبیعی و نشانه آن است که بدن شما در حال شروع روند بهبودی است زیرا اولین پاسخ بدن شما به آسیب، التهاب است. تورم بعد از عمل بینی به دلیل احتباس مایعات در زیر پوست بینی است.

ماساژ بینی بعد از رینوپلاستی

چند نکته برای کاهش تورم بعد از عمل بینی

با اینکه تورم بعد از عمل اجتناب ناپذیر است، راه هایی برای کاهش تورم پس از عمل جراحی بینی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  •  هیدراته بمانید

هرچه آب بیشتری بنوشید، احتمال احتباس قابل توجه آب کمتر خواهد بود. مهم است که پس از جراحی بینی هیدراته بمانید تا بدن با سرعت بیشتری بهبود پیدا کند و تورم ناشی از احتباس آب را به حداقل برسانید.

 

جراحی بینی هیدراته

 

  •  از خود محافظت کنید

از شنا کردن خودداری کنید و سعی کنید سریع دوش بگیرید تا معرض بخار داخل حمام قرار نگیرید. از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. هنگام خواب، اطمینان حاصل کنید که سر شما بالاتر از بدنتان قرار می گیرد. برای این منظور می توانید از 2 یا 3 بالش استفاده کنید. خوابیدن در این پوزیشن جریان خون را تقویت می کند. در نهایت، از عینک استفاده نکنید تا فشاری روی بینی شما ایجاد نشود و برای جلوگیری از کشیده شدن لباس روی بینی از لباس های دکمه دار یا زیپ دار استفاده کنید.

  •  از کمپرس سرد استفاده کنید

بلافاصله پس از جراحی بینی، یک پرستار یک کمپرس سرد روی بینی شما قرار می دهد که بهتر است تا چند ساعت بعد از جراحی آن را روی بینی خود نگه دارید. با این حال، پس از خروج از اتاق ریکاوری، نباید کمپرس سرد را مستقیماً روی بینی خود قرار دهید، زیرا فشار اضافه روی بینی می تواند نتایج جراحی را تغییر دهد. در عوض، می‌توان از کمپرس سرد روی پیشانی یا گونه‌ها استفاده کنید که به کاهش تورم کمک می کند. کیسه های یخ را نباید مستقیماً روی پوست قرار دهید، بلکه باید قبل از استفاده آن ها را در یک حوله یا پارچه بپیچید.

 

کمپرس سرد روی بینی

 

  •  چسب بینی

چسب زدن روی پل بینی و ناحیه بالای نوک آن می تواند تورم بعد از عمل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. فشار ملایم ناشی از چسب می تواند به تخلیه مقداری از مایع محبوس شده در بافت ها و سازماندهی بهتر آن کمک کند. این موضوع به کاهش پف و تورم کمک می کند.

 چسب بینی

 

چسب زدن بینی بعد از عمل رینوپلاستی

  • از عطسه و سرفه خودداری کنید

با اینکه برخی از عطسه ها و سرفه ها اجتناب ناپذیر است، اما بهتر است از هر چیزی که بینی یا ریه های شما را تحریک می کند دوری کنید. پس از جراحی بینی خود سیگار نکشید یا خود را در معرض دود سیگار یا سایر محرک های موجود در هوا قرار ندهید. همچنین می توانید برای جلوگیری از هر گونه احتقان یا تحریکی که منجر به عطسه یا سرفه می شود از یک دستگاه بخور در خانه خود استفاده کنید تا هوا مرطوب شود.

  • سبک زندگی سالم

احتمالاً مهمترین راه برای کاهش التهاب پیروی از یک سبک سالم است. به عنوان مثال سعی کنید از سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد الکل و فعالیت بیش از حد خودداری کنید. ورزش کردن با شدت متوسط مانند پیاده روی می تواند به جریان خون و گردش اکسیژن کمک کند و این موضوع باعث کاهش تورم می شود. هفته قبل از عمل با نوشیدن مقدار زیادی آب بدن خود را هیدراته نگه دارید و بعد از عمل هم مصرف آب کافی را فراموش نکنید.

 

کاهش التهاب پیروی از یک سبک سالم

 

  •  صبور باشید و نگرش مثبت داشته باشید

تورم و کبودی که بعد از جراحی بینی خود تجربه می کنید ممکن است ناامید کننده باشد و ممکن است بلافاصله پس از عمل بینی خود از ظاهر خود ناراضی باشید. با این حال، یادتان باشد که این تورم بخشی از دوره بهبودی و موقتی است.

  •  مراقب مکمل ها باشید

حتما در مورد مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید. برخی از محصولات گیاهی می توانند در فرآیندهای جراحی اختلال ایجاد کنند یا تورم و خونریزی را در مرحله بعد از عمل افزایش دهند. دو هفته قبل از جراحی و در دوره بعد از عمل حتماً مصرف داروهای ضدالتهابی بدون نسخه از جمله ایبوپروفن و آسپرین را قطع کنید زیرا این داروها می توانند باعث خونریزی بیش از حد و در نتیجه افزایش تورم شوند.

  • مرخصی بگیرید

استراحت بخش مهمی از روند بهبودی شما است. در صورت امکان، بعد از عمل جراحی بینی مرخصی بگیرید، به خصوص اگر شغل شما شامل فعالیت بدنی مکرر یا حرکت است.

نتیجه گیری

تورم اولیه ناشی از جراحی در هفته اول بدترین خواهد بود و باید پس از حدود 10 روز فروکش کند. با این حال، مقداری تورم خفیف به دلیل احتباس مایعات می تواند تا چند ماه و تا یک سال پس از جراحی شما باقی بماند. این تورم بسیار ظریف است و بعید است که شخص دیگری متوجه آن شود. بنابراین حدودا باید 1 سال صبر کنید تا نتیجه نهایی جراحی بینی خود را ببینید.

دکتر مهدی سزاوار، یکی از بهترین متخصص جراحی فک و صورت در عرصه جراحی زیبایی و رینوپلاستی هستند که کارنامه درخشان ایشان در عرصه آموزش و درمان موفق، خود گویای تجربه و مهارت ایشان و یکی از مهم ترین عوامل تضمین کننده رضایت مراجعین ایشان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بهترین جراح فک، صورت و زیبایی تهران

مقالات مرتبط

گن بوکال فت چیست

گن بوکال فت چیست؟

عمل بوکال فت یکی از جراحی‌های زیبایی صورت محسوب می‌شود که در طول این جراحی چربی بین استخوان گونه و فک برداشته و صورت فرم

عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان

ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان از سال 2000 میلادی به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از روش‌های کاشت

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب چیست؟

افزایش سن یا وزن ممکن است باعث ایجاد یکی از اصطلاحات پرکاربرد در زمینه زیبایی چهره یعنی “غبغب” شود. این وضعیت معمولاً ناشی از افتادگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *