ورزش بعد از عمل رینوپلاستی

عمل رینوپلاستی یا زیبایی بینی یکی از عمل های جراحی است که در چند سال اخیر در بین بسیاری از مردم و به خصوص جوانان رایج شده است و با هدف های مختلفی از جمله اصلاح قوز بینی به کار گرفته می شود.

عمل رینوپلاستی چگونه عملی است؟

رینوپلاستی که به آن عمل زیبایی بینی نیز گفته می شود نوعی عمل جراحی است که در آن شکل بینی اصلاح میگردد عیوب بینی مانند کجی بینی یاسایر بدشکلیهابرطرف میشودضمن اینکه چنانچه مشکلات تنفسی وجودداشته باشدهمزماک رفع میگردد.

عمل-رینوپلاستی-چگونه-عملی-است؟

بهترین زمان انجام ورزش بعد از عمل رینوپلاستی

بعد از عمل زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی شما می توانید بلافاصله بعد از عمل به آرامی راه بروید اما لازم است که از حرکاتی که تنفس را برای شما سخت تر می کند و یا فشار خون شما را بالا می برد، خود داری کنید.

در کل تا 2 هفته بعد از انجام عمل رینو پلاستی باید از انجام فعالیت های ورزشی شدید خودداری کنید. رعایت این نکات در دوره نقاهت و ریکاوری بعد از عمل بسیار مهم است تا بینی در این مدت بهبود یافته و ورم آن کم شود.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که حدود 6 هفته طول می کشد تا استخوان بینی بعد از جراحی رینوپلاستی بهبود یابد. بنابراین هر گونه کوفتگی یا آسیب دیدگی، در این مدت می تواند در شکل نهایی آن تاثیر بسیاری بگذارد. در مواردی حتی به یک جراحی ترمیمی نیز نیاز است.

تمرین های ورزش بعد از رینوپلاستی

تمرین-های-ورزش-بعد-از-رینوپلاستی

متخصصان جراحی عمل رینوپلاستی معمولا بیماران خود را تا 3-7 روز بعد از این عمل به پیاده روی های سبک تشویق می کنند زیرا حرکات آرام و روزانه به تحریک جریان خون و در نتیجه ترمیم زخم جای عمل زیبایی کمک می کند که در نتیجه عوارض کوتاه مدت این عمل زیبایی، از جمله تورم و کبودی از بین می روند که بهتر است این حرکات به صورت پیاده روی و در مدت 15 تا20 دقیقه انجام گیرند.

بعد از انجام عمل رینوپلاستی استفاده از وزنه ها و کار کردن با هر گونه دستگاهی که موجب فشار به ماهیچه ها شود تا مدت 4-6 هفته ممنوع است اما بعد از این مدت و قبل از انجام ورزش های سنگین و استفاده از وزنه های سنگین می توانید کار خود را با وزنه های سبک و کم وزن شروع کنید.

سفر با هواپیما یا پرواز کردن بعد از عمل زیبایی بینی

پزشکان جراحی زیبایی بینی توصیه می کنند که بعد از عمل رینوپلاستی به مدت 1 هفته از پرواز خودداری کنید زیرا فشار هوای موجود در کابین و نیز فشار هوای ناشی از ارتفاع ممکن است بر روی عروق خونی بینی تاثیر گذاشته و باعث خونریزی آن ها شود.

همچنین از دیگر دلایل ممنوعیت پرواز بعد از عمل رینوپلاستی خشکی هوا در ارتفاعات است که می تواند برای افراد مشکل ساز باشد. توصیه جراح به شخص موردعمل قرارگرفته این است که اگر بعد از این عمل زیبایی به دلایل مختلف از جمله شرکت در تورنومنت های ورزشی مجبور به پرواز شدید از یک اسپری آب به منظور مرطوب کردن بینی خود استفاده کنید.

ورزش های ممنوع بعد از انجام عمل رینوپلاستی

ورزش-های-ممنوع-بعد-از-انجام-عمل-رینوپلاستی

ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری

بعد از انجام عمل رینوپلاستی انجام ورزش های هوازی نظیر دوچرخه سواری و دو ممنوع است زیرا این ورزش ها نیاز به اکسیژن بیشتری دارند و از آن جا که بینی معمولا التهاب و تورم دارد، نفس کشیدن سخت است و جراحان بینی توصیه می کنند که فقط ورزش های آرام مثل پیاده روی را انجام دهید.

خم شدن مثل کرانچ

بعد از انجام عمل زیبایی بینی در یک ماه اول از انجام هر گونه ورزشی که نیاز به خم شدن دارد مانند حرکت کرانچ دوری کنید زیرا رساندن دست ها به پاها نیاز به خم شدن دارد که این حالت برای شخص خطرناک است و احتمال خونریزی بینی او وجود خواهد داشت. به توصیه جراحان فک و صورت، حداقل تا 2 ماه نباید چنین ورزش هایی را انجام داد.

ورزش های شدید مانند کوه نوردی

شش ماه طول می کشد تا استخوان بینی در اثر عمل جراحی بینی ترمیم شود بنابراین در این مدت نمی توان ورزش های سنگین از جمله کوه نوردی و وزنه برداری را انجام داد.

شیرجه

بعد از انجام عمل زیبایی به مدت حداقل دو ماه نباید ورزش هایی نظیر شیرجه و شنا را انجام دهید زیرا به هنگام این ورزش ها فشار زیادی به بینی شما وارد می شود و احتمال صدمه و خونریزی در آن ها بالا خواهد بود.

ورزش شنا

بعد از انجام رینوپلاستی پزشک توصیه می کند که انواع شنا چه در استخر و چه در اتاق های بخار و… به مدت 4- 6 هفته پرهیز شود زیرا در این مدت به خصوص 4 هفته اول احتمال خونریزی  بینی وجود خواهد داشت و نیز ممکن است بینی از طریق باکتری های موجود در آب دچار عفونت شود.

همچنین هر گونه فشار به هنگام شنا کردن به بینی جراحی شده احتمال تورم در اطراف بینی را به همراه خواهد داشت. بنابراین برای انجام این ورزش بهتر است که مدت زمان بیشتری بگذرد و با توصیه پزشک معالج شروع به آن کنید.

 

مزایای جراحی زیبایی بینی

 

مزایای جراحی زیبایی بینی

1- بهبود ظاهر چهره

بینی بد شکل و قوز دار می تواند بر روی صورت فرد، شکل انحرافی ایجاد کند و باعث ایجاد عدم تعادل بین بینی و صورت او شود  اما بعد از انجام عمل رینوپلاستی شکل بینی به حالت عادی بر می گردد و این انحراف در صورت برطرف می شود.

2- بهبود جریان تنفس بینی

ساختارهای متفاوت داخل بینی می تواند در ایجاد مشکلات جریان تنفس از راه بینی دخالت داشته باشد همچنین، ضربه شدید در حین ورزش یا حوادثی مانند تصادف یا اختلالات دیگر می تواند دلایلی برای ایجاد انحراف و شکستگی در تیغه بینی فرد شود.

استخوان اصلی یا تیغه بینی شامل یک دیوار است که سمت چپ و راست بینی را جدا می کند. اگر این تیغه یا به اصطلاح سپتوم، کج شود، ممکن است یک یا هر دو طرف راه تنفسی بینی فرد که وظیفه ارسال جریان هوا به ریه را بر عهده دارد، را ببندد.

در این حالت اغلب رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی به همراه سپتوپلاستی یا اصلاح انحراف استخوان همزمان برای فرد انجام می شود تا هم هر دو مسیر تنفس برای فرد اصلاح شود و هم ظاهر نامناسب بینی او بهبود یابد.

مخروط های وارونه پایین تر نیز شامل ساختارهای پیچیده تر در داخل بینی می شوند که می تواند منجر به انسداد مجاری هوایی بینی شود. جراحی بینی می تواند با هدف کوچک کردن این مخروط ها و بهبود جریان هوا انجام شود.

۳- افزایش اعتماد به نفس

قوز داشتن بینی، بینی گوشتی یا هر مشکل دیگری در ظاهر چهره باعث کاهش اعتماد به نفس در بسیاری از افراد می شود که بعد از انجام این عمل زیبایی این اعتماد به نفس به آن ها بر می گردد. همچنین در مواردی که افراد از مشکلات روانی مانند خود پنداری های منفی و نبود اعتماد به نفس رنج می برند، تغییرات مثبت در ظاهر بینی می تواند به افزایش اعتماد به نفس آنها کمک کند.

 

معایب عمل رینوپلاستی

 

1- پوست ضخیم

پوست بینی ضخیم، باعث می شود نتایج جراحی بینی چالشی تر شود و این موضوع بیشتر در کسانی صدق می کند که  خواستار نوک بینی جمع و جور شده تر هستند. جراحی های بینی فانتزی یا به اصطلاح ساختن بینی های عروسکی که بیش از حد نرمال، نوک بینی را کوچک می کند، ممکن است غضروف نوک بینی فرد را از بین ببرد.

2- مشکلات جدید و نارضایتی فرد از عمل رینوپلاستی

در موارد بسیاری فرد در فرآیند جراحی زیبایی بینی با مشکلاتی درگیر خواهد بود که شکل جدید بینی می تواند یکی از این موارد باشد و نارضایتی او را در پی خواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله راجع به عمل زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی صحبت کردیم و انجام ورزش بعد از آن را به صورت درست برای شما توضیح دادیم اما لازم است که در پایان یکی از بهترین جراحان این عمل زیبایی یعنی دکتر مهدی سزاوار را نیز به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورت نیاز به او مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت نمایید.

دکتر سزاوار در زمینه های مختلف از جمله زاویه سازی صورت، عمل جراحی فک و صورت، عمل های زیبایی مربوط به بینی و…. تجربه چندین ساله داشته و جراحی های مختلف را طبق پیشرفته ترین متدهای روز دنیا انجام میدهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بهترین جراح فک، صورت و زیبایی تهران

مقالات مرتبط

گن بوکال فت چیست

گن بوکال فت چیست؟

عمل بوکال فت یکی از جراحی‌های زیبایی صورت محسوب می‌شود که در طول این جراحی چربی بین استخوان گونه و فک برداشته و صورت فرم

عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان

ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان از سال 2000 میلادی به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از روش‌های کاشت

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب چیست؟

افزایش سن یا وزن ممکن است باعث ایجاد یکی از اصطلاحات پرکاربرد در زمینه زیبایی چهره یعنی “غبغب” شود. این وضعیت معمولاً ناشی از افتادگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *