مسواک زدن بعد از عمل بینی

مسواک زدن بعد از عمل بینی

مسواک زدن بعد از عمل بینی: مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی یکی دیگر از نکات مراقبتی مورد نیاز پس از جراحی بینی است. متخصص جراحی باید نحوه استفاده از مسواک بعد از جراحی بینی را برای بیمار توضیح دهد تا در روند بهبود بینی مشکلی ایجاد نشود. همچنین فرد باید توجه داشته باشد که مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی در بهبودی و همچنین موفقیت عمل جراحی نقش پررنگ تری ایفا می کنند. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت و زیبایی یکی از متخصصین ممتاز است که در زمینه عمل های زیبایی تجربه های زیادی دارد.
. مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی اصول خاص خود را دارد. با توجه به وجود گچ بینی و ثابت نگه داشتن بینی لازم است استخوان بینی ترمیم شود و بخیه ها بهبود یابند تا بینی در جای خود ثابت بماند. فرد باید بعد از جراحی زیبایی بینی طبق توصیه پزشک از جویدن غذا یا خوراکی های سفت خودداری کند. برای جلوگیری از جابجایی استخوان بینی به مدت یک هفته تا 10 روز غذای نرم بخورید همچنین توصیه می شود فرد از استحمام خودداری کند زیرا گچ بینی تا زمانی که برداشته نشود حرکت نمی کند. اما اگر به هر دلیلی فرد بخواهد که دوش بگیرد در این صورت نباید سر و صورت خود را بشوید.

رینوپلاستی چیست

مسواک زدن بعد از عمل بینی: آیا می‌توانم بعد از عمل بینی مسواک بزنم؟

این سوال رایج بسیاری از افرادیست که بینی خود را جراحی می‌کنند. آیا مسواک زدن بعد از عمل بینی منعی دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید خیالتان را راحت کنیم که مسواک زدن بعد از عمل بینی هیچ منعی ندارد اما باید کاملا با احتیاط و رعایت برخی از نکات انجام شود. چرا که با کوچکترین لرزش دست و تکان خوردن آتل یا گچ ممکن است برای بینی‌تان مشکلات بسیار زیادی رخ بدهد. بنابراین اگر برای حفظ سلامت دندان قصد دارید که مسواک بزنید به نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم حتما توجه کنید.

اهمیت توجه به نحوه مسواک زدن بعد از عمل بینی

امروزه جراحی بینی یکی از روش‌های رایج در میان افراد است که نه تنها روی ظاهر و اعتماد به نفس آنها تاثیرات مثبت بسیار زیادی می‌گذارد بلکه از نظر عملکرد تنفسی نیز می‌تواند منجر به بهبود نفس کشیدن فرد شود. اما آیا فردی که عمل بینی می‌کند باید دندان‌های خودش را از دست بدهد؟ آیا نباید از دندان‌ها مراقبت کند؟ مسواک زدن بعد از عمل بینی چگونه خواهد بود؟

اگر شما پس از جراحی بینی مراقبت‌های پس از عمل را جدی نگیرید، قطعا نتیجه دلخواه و مطلوبی را به دست نمی‌آورید بنابراین مهم است که به همه چیز حتی مسواک زدن بعد از عمل بینی توجه کنید. در این حالت قطعا نتیجه مناسب و ایده‌آلی را دریافت خواهید کرد.

توجه به مسواک زدن بعد از عمل بینی، یکی از نکات مراقبتی بسیار مهم و تاثیرگذار در فرآیند بهبودی فرد است. بنابراین درباره آن باید در جلسات مشاوره با پزشک خود مشورت کنید و سوالاتتان را کامل بپرسید.

همانطور که احتمالا بارها دیده‌اید پس از انجام جراحی بینی روی آن آتل و گچ می‌بندند تا استخوان بینی ثابت بماند و تحت تاثیر عوامل مختلف قرار نگیرد. در این حالت استخوان در محل خودش ترمیم می‌شود. بنابران انجام هر کاری که این آتل را جا به جا کند و منجر به فشار آمدن به استخوان شود، ممکن است به بینی آسیب برساند. نحوه مسواک زدن بعد از عمل بینی نیز برای جا به جا نشدن آتل در هفته اول و همینطور جلوگیری از تکان خوردن بینی بسیار مهم است.

استفاده از دهان شویه به جای مسواک

به دلیل مصرف مواد غذایی نرم تا یک هفته بعد از جراحی بینی، بین دندان ها معمولا ذرات غذا وجود ندارد اما برای رعایت بهداشت دندان ها استفاده از مسواک ضروری است، استفاده از گسواک خیلی نرم برای بعد از عمل بینی توصیه میشود اما فرد برای مسواک زدن باید نکاتی را رعایت کند . این کار باید با دقت انجام شود تا بینی و گچ آن تکان نخورد. برای مسواک زدن تا حد امکان دهان خود را باز کنید. و به آرامی مسواک را در دهان حرکت دهید. برای جلوگیری از فشار بر تیغه بینی و بخیه ها می توانید از دهانشویه برای بهداشت بهتر دندان استفاده کنید. بعد از بهبود کامل بینی می توانید برای جبران، دندان های خود را کاملا مسواک بزنید.

همچنین توجه داشته باشید که بهتر است برای مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی از یک مسواک بسیار نرم و کوچک استفاده کنید تا فشار کمتری به بینی شما وارد شود. دهان خود را به طور کامل و ارام باز کنید و به آرامی دندان ها را مسواک بزنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید بینی تکان بخورد پس هنگام مسواک زدن بسیار مراقب باشید. پس از برداشتن گچ بینی و کشیدن بخیه ها، می توانید مانند قبل مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

استفاده از دهان شویه به جای مسواک

نکاتی که باید جهت مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی رعایت کنید:

به طور خلاصه باید گفت
به هیچ عنوان نباید بینی خود را تکان دهند یا صورت خود را بشویند، زیرا این کار موجب می شود بینی تکان بخورد و جای عمل خوب جوش نخورد. بدین ترتیب ممکن است بعد از برداشتن گچ بینی مشکلاتی برای فرد بوجود بیاید. همانطور که قبلا هم اشاره شد نصف موفقیت عمل جراحی زیبایی بینی بستگی به متخصص دارد و نصف دیگر مربوط به رعایت نکات مراقبتی است. به هر حال فرد باید برای مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی از تکنیک های خاصی استفاده کند تا بینی تکان نخورد.

جراحی زیبایی صورت

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی بینی

بعد از عمل جراحی زیبایی بینی رژیم غذایی از جمله عوامل تاثیرگذار در موفیقت عمل رینوپلاستی است. استفاده از غذاهای آبکی بسیار توصیه می شود زیرا فرد نباید هیچ گونه فشاری به فک خود بیاورد یا دهانش را تکان بدهد. فرد باید بعد از عمل جراحی بینی از جویدن غذا خودداری کند. از دیگر نکاتی که فرد باید بعد از عمل رعایت کند استفاده از غذاهای آبکی و خوردن مایعات زیاد است. در صورت رعایت نکردن موارد ذکر شده در هنگام مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی فرد ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل تورم بینی شود. در اینصورت حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

چند روز بعد از عمل جراحی بینی می توان مسواک زد؟

مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی مستلزم رعایت نکات ضروری است که در روند بهبود تاثیر زیادی دارد.. احتمالاً در حین مسواک زدن در ناحیه بینی درد ایجاد می شود در این صورت به آرامی کار مسواک زدن را ادامه بدهید و سعی کنید که مسواک زدن را طول ندهید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید به پزشک متخصص یا بیمارستان مراجعه کنید.
برای مسواک زدن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی باید توجه داشته باشید که عمدتاً داخل بینی به علت اینکه با سیلیکون پر شده، در صورت تکان دادن ورم خواهد کرد. برای بهبود این ورم می توانید از پزشک بخواهید تا روش های کاربردی را برای کاهش این ورم در اختیار شما قرار دهد.

جهت دریافت مشاوره برای عمل رینوپلتستی و سایر عمل های پلاستیک به پیج اینستاگرام دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک دهان و صورت مراجعه کنید.

چند روز بعد از عمل جراحی بینی می توان مسواک زد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بهترین جراح فک، صورت و زیبایی تهران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *